torsdag 11 oktober 2012

Sov snälla barn

Vad gör man när ens barn inte vill sova i sin säng. Varken Emil eller jag har tålamod för det här. Leo är jättelätt att lägga vid 7-tiden men vaknar runt 10 och det är omöjligt att få honom att somna om. Tycker vi provat det mesta, musik, tyst, vagga honom, låta gråta/gnälla sig till sömn, välling, leka, ja allt. Nu har vi möblerat om och satt in en ljusare lampa, han kanske är mörkrädd? :) Lägger vi han i vår säng somnar han direkt men vaknar massa gånger, ligger inte still. Jag är rädd att han ska ramla ur eller få vårt täcke över sig så han inte kan andas. I helgen blir det möblering av vårt sovrum och madrass runt sängen. Jag ska inte klaga, nån dag vänder det och jag vet att andra har det mycket värre och då kan ens egna problem kännas väldigt små.

Mina lediga dagar i veckan har bestått av massa fika och lek träffar, promenader. Fullt upp kan man säga. Jag jobbade sent både idag och imorn men sen är det helg och då ska vi bara ta det lugnt och mysa hela familjen. Älskar den fredagskänslan!

2 kommentarer:

  1. Alice har ocksa varit jattesvar att lagga de senaste kvallarna. Jag onskar att det gick lagga henne kl sju!!! Vi lagger henne mellan 21-22, men jag undrar ocksa om hon ar morkradd? Kan det vara sa eller...? I forrgar satt jag brevid hennes sang tills hon somnade och da var hon lugn, men igar kvall hjalpte inte ens det, hon skrek tills hon var genomsvett. Gav henne en flaska vatten och da somnade hon medan hon drack det... har forsokt att inte plocka upp henne hela tiden, speciellt nar det inte ens hjalper. Hon vill bara ut ur sitt rum, men jag vill inte borja med det nu nar hon sovit i sitt rum i flera manader:-( Jobbig period, men det funkar inte for oss heller att hon sover i var sang - hon ligger ju inte still och jag ar sa orolig att hon ska ramla ur sangen el att QB ska rulla over henne. Sjalv kan jag inte sova for jag bara oroar mig da. must.be.strong! kram

    SvaraRadera
  2. Det låter jobbigt, särskilt den där ovissheten om vad som funkar och inte. Man kan väl göra vad som helst för sitt barn kan jag tänka mig... men när man inte vet VAD man ska göra måste det vara frustrerande. Hoppas ni hittar ett sätt så han känner sig trygg och vill sova i sin säng. Kram!

    SvaraRadera