måndag 15 oktober 2012

Lugn måndag

Vi har haft en lugn och skön dag här hemma jag och Leo. Åkte och handlade på fm, mamma kom på fika, sen kom hon och Jocke på middag. Pappa uteblev då han fick jobba över :( Gjorde vitlöksbröd, kyckling och rotfrukter i ugn. Inte vår vanligaste vardagsmat då ingen brukar orka laga något avancerat men gått blev det. Emil var duktig och var ute och sprang, jag tänkte också det men nej, inget kul när det regnar hela tiden. Emil tjatade om hur trött han var efter springturen, Leo och jag tog en promenad till mina föräldrar så Leo kunde hälsa på morfar lite. När jag kommer hem så är den trötta pappan på väg på gubbfotboll, han kör visst stenhårt med träningen direkt :)  Skönt att ha dagen helt oplanerad och bara göra vad man känner för. Nu skippar jag TV och ska tillbringa resten av kvällen med Camilla Läckbergs bok, så bra, jag kan inte sluta läsa. Måste läsa ut den fort så Leo får tillbaka sin mamma.

1 kommentar:

  1. later mysigt! Det ar skont med sana dagar. Ska bli kul att gora sant tillsammans, laga mat och fika, leka o sant. Emil ar varsta hurtbullen... sjalv tycker jag det ar sa trakigt att trana just nu, borde men allt ar sa jobbigt;-) Jag var pa varldens jobbigaste spinningpass harom dagen och har san jakla traningsvark fortfarande, ajajaaj! Ledaren var helt crazy och bara skrek pa mig for att jag inte stod upp och cyklade: DON'T YOU DARE SIT DOWN, I TOLD YOU TO STAND UP!!! Holl pa att krakas flera ganger. Kommer inte ga pa hennes pass igen...LOL
    Jenny

    SvaraRadera