lördag 19 november 2011

Det går rätt fint att vara ledig, lyckas fylla mina daga ändå. För några dagar sen missuppfattade jag och många andra min kompis facebook-status. V trodde hon var på väg till BB men hon skulle visst bara spela Bingolotto ;)  Hur som helst så blev jag lite stressad, hon ska bara ha en vecka innan mig och jag kommer aldrig hinna fixa allt på en vecka. Jag vet att jag sagt den 16 innan men man vet ju aldrig!

Jag har fixat en del i barnrummet, vaggan är bäddad, alla kläder tvättade så imorn kan jag nog packa bbväskan. Många har sagt att de vill se kort på rummet men det är inte färdigt än, vill fixa lite till först. Behöver en hylla och byrå. Ska kolla hos mina föräldrar annars får vi väl köpa en.

Igår hälsade jag på på jobbet. Hade med mig fredagsfika. Hade lovat att baka men orkade inte utan köpte en tårta på bakfickan för första gången i mitt liv. Det kommer jag göra oftare, så enkelt och jag tycker det var billigt.

Emil är sjuk så har mest legat på soffan. ´Hoppas han blir frisk till på måndag. Vi vill inte ha fler sjukdagar, det räcker med mina. Jag har städat, och lagat mat. Värsta husmanskosten, köttfärslimpa, potatis och sås. Gott och enkelt. Måste börja äta potatis oftare, vi äter ju bara pasta hemma. Potatis blir det bara om vi äter middag hos nån av våra föräldrar.

Magbilder kommer kanske i morgon. Önskar att jag tagit kort hos en fotograf men det är lite sent nu. Emil får hjälpa mig men han tycker inte det är så kul och när jag sa att vi skulle ta minst 20 och i olika profiler så sköt han upp det till imorn :)

1 kommentar:

  1. Eeeeeeeemil, nu tar du nagra Alvedon, kavlar upp armarna och tar lite kort pa Emelie! Annars....! ;-)
    Har ar det nog tvartom med kosten, vi ater jamt potatis tycker jag, men barnen tycker ju om det sa da blir det ratt ofta.
    Halsa Emil att han ska krya pa sig och packa du vaskan for man vet ju aldrig...
    Ska jag saga som aldrig packat nat i forvag, haha!
    Kram syrran

    SvaraRadera