fredag 11 maj 2012

seperationsångest?!

Leo sov inte i sin säng i sitt rum i natt utan i sin vagga och sen i vår säng. Inte på grund av Leo, han somnade på några minuter. Men efter bara några minuter så började
Emil -Alltså det känns inte så bra, han är ju så liten. Han har ju alltid sovit i vaggan.
Jag - Men han sover nog bättre där och vi med. Han är snart 5 månader

Hönspappa tänkte jag men en halvtimme senare när vi låg i sängen så tyckte inte jag heller att det kändes bra. Jag har alltid sovit i samma rum som han. Vi löste det med att gå och hämta honom. Alla nöjda! Väntar nog ett litet tag till.

Idag har vi tagit det lugnt. Gick runt Borg med Sara och Liam. Emil slutar ju tidigt idag så jag gjorde raggmunk till han kom hem. Pappa var oxå här och åt och hjälpte oss att fixa kranen utomhus. Det var nåt konstigt med den men nu funkar den. Tvättade av utemöblerna som jag slipat så nu återstår bara att olja eller måla. Har inte bestämt mig än. Mamma och pappa hade Leo en stund. Vi skulle kunnat fixa massa här hemma men vi kollade på film istället och hade det bara lugnt och skönt. Jag gick och hämtade honom sen och han var så trött men ville inte gå och lägga sig. Han har bara suttit i mitt knä hela kvällen och gosat. Gullunge! Nu ska jag gå och lägga mig med för i morn ska jag till stallet och rida på morgonen =)

1 kommentar:

  1. haha, precis sådär var det för oss också!!! Vi flyttade spjälsängen och Agaton skulle flytta till sitt rum, men innan kvällen kom så fick vi kalla fötter och flyttade tillbaka honom igen. "ska han aldrig mer sova här inne hos oss nu?" tror det är bra att man inte går för snabbt fram utan känner efter vad man vill... tiden kommer aldrig tillbaka...

    SvaraRadera