onsdag 15 februari 2012

Nu vill jag helst inte att det ska komma mer snö. Jag längtar till våren och jag börjar tycka det är jobbigt att skotta snö. Ja det är jag som skottat det mesta, dels för att jag vill och behöver motion och för att jag köpte en snöslädespade med alldeles för kort skaft. Mer lagom till barn och mig än till Emil. Jag var ute och skottade sent igårkväll men ändå så var det 1 dm snö imorse. Mamma och jag tog en promenad med Leo och Elliot. Tur att vi var två så vi kunde turas om med vagnen för det var jobbigt. Imorn ska jag träffa mammagruppen på promenad och fika så ingen snö i natt tack.

Annars har vi inte gjort mycket. Jag var på stan och fixade några ärenden. Var också på Albins och kollade färg och tapeter. Vi vill göra om där nere i vardagsrum/kök men vet inte hur. Jag har svårt att föreställa mig hur det kommer se ut. Största frågan är taket, vitlasera eller måla det helt vitt. Vad tycker ni? Blev ändå possitiv överaskad att det inte behövdes måla så många gånger som jag trott.

Det gick bra att söva Leo ikväll. Annars har han väldigt svårt att somna både på dagen och natten. Somnar många gånger men bara någon minut och så vaknar han även att han är jättetrött. Hoppas det bara är en period och det går över snart. Men när han väl somnat så sover han runt 7 timmar och ibland upp till 10 i sträck. Nu ska jag också lägga mig. Natti natti

4 kommentarer:

  1. jattefint kort pa dig o leo! jag forstar att du inte vill ha mer sno nu, jag tycker det ar lite trakigt att vi inte fatt nan sno i ar, men nu kanns det inte som jag ens vill ha nan. Mitten av feb, jag ar redo for varmen nu. Hoppas det ar underbart varvader har nar ni kommer!
    Jag tycker ni ska vitlasera taket, har sett kort pa det o de va bara saaa snyggt! Jag vill ocksa mala om och garna ha tapet/fondvagg, men jag vill inte gora nat av arbetet sjalv sa det lar ju inte bli av... men d ar ju kul att dromma:-) Nu ska jag snart ivag o vaga Alice, hoppas hon gatt upp nu! Far ga o vaga varannan dag, lite jobbigt. Igar backade jag in i en bil, jag borde nog inte kora bil... fortfarande groggy. hoppas Leo far lattare o somna. kram syrran

    SvaraRadera
  2. Jag tycker också vitlaserat :)

    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. LOOOOOOOOOOOOVE de nya korten du lagt upp, har du gjort det sjalv eller har nan hjalpt dig? Jag vet inte ens hur man byter kort i bloggprofilen.... for jag vill ju byta till ett pa alla 3 barnen nu. Kanske borde byta till blogspot..
    Kramar syrran

    SvaraRadera
  4. Jag röstar för helt vitt :)

    SvaraRadera