tisdag 14 februari 2012

Besök, bio, inneboende mm

Ledsen Jenny att jag inte hunnit uppdatera bloggen så ofta som du vill =) Men vi hinner ju skypa ibland så du är nog uppdaterad om det mesta.



I fredags kom Leos farmor, farfar, faster och gammelmormomor på besök. Sen på kvällen var mina föräldrar barnvakt när vi var på bio. Första gången vi hittade på nåt tillsammans, utan Leo sen han föddes. Han hade det jättebra och vi med :)  I lördags var jag och Leo och hälsade på Cissi i Oskarshamn. Längtar tills hennes lilla bebis ska komma! 



Vi har också fått en inneboende, Elliot som ska bo hos oss 2 veckor. Han flyttade in i söndags och stackarn undrar nog vad han hamnat. Igår låg han i soffan och kollade på mig och Leo som hade en av sina sämre kvällar, jättetrött och grät mest hela kvällen. Tack vare honom så kanske jag kommer i bättre form för det blir många promenader. Har vi inte med oss Leo så brukar jag springa lite med han oxå. Grannarna kanske tycker jag är knäpp när jag springer här längs med gatorna men allt för lilla Elliot. Han är ju van att springa på gården, men jag vågar inte släppa ut honom här.


Idag är det Alla hjärtans dag. Jag gillar såna här dagar och hade planerat att laga god middag och fixa en sak till Emil men har inte hunnit =( De första Emil sa när han kom hem var att han glömde köpa något till mig så han var inte bättre han  ;)

5 kommentarer:

  1. Ok da Emelie... ser mysigt ut med besok:-)
    Nar ar det Cissi ska ha bebis? Har inte vagat gratta henne pa FB eftersom hon inte skrivit nat sjalv, men sa kul att era barn kommer vara nara i aldern! Jag o Johanna planerar redan att vi ska kla upp Alice o Vivianne i matchande klader mm, haha!
    Ni ar ju ratt sa oromantiska for pa Alla Hjartans dag ska man ju gora nat gulligt, hihi! Jag kunde knappt vanta tills barnen vakna sa jag fick ge dem presenterna... och Olivia ska ha Valentines party pa skolan idag sa hon ar saaaa excited! Vi ska antagligen pa vuxenbio jag o QB om johanna sitter barnvakt. Om han kommer hem med blommor till mig annars ska jag tjura o da blir de ingen bio... ;-)
    kram syrran

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, ja du tar det där lite alvarligare än vi=) Men nästa år ska jag fira det lite mer. Cissi ska ha nån gång i juni.

      Radera
  2. Åh, ska Cissi få barn. Det hade jag ingen aning om. Kul!

    Härligt med bio! Ni ser ut att ha det så mysigt!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Så mysigt att ni kommit iväg och fått umgås på egen hand!!!! Visste inte heller att Cissi va gravid! Så kul!!!

    Ser ut och låter som Elliot har det toppen!! Vi är så tacksamma för hjälpen!!! Kramar!

    SvaraRadera