onsdag 20 mars 2013

Skönhetsoperation

Nu har jag gjort en liten skönhetsoperation. Jag har tagit bort en leverfläck i ansiktet, något jag velat göra länge men inte orkat och våga ta tag i. Trodde det skulle vara jättelätt och möjligtvis ett ärr som en liten prick men de sa att det blev nog ett streck, 2-3 cm. Vart lite tveksam men tyckte det var onödigt om jag gjorde den här bilresan i onödan. Lite nervös var jag allt men jag brukar låtsas att jag är så mycket räddare än jag egentligen är. Säga att jag är spruträdd ( stämmer lite) och att jag absolut inte vill se några verktyg. Spänna mig lite extra. Det fungerar jättebra för personalen blir lite extra snälla och försiktiga. Bra tips :)

Jag hade med mig mamma (vuxet) så vi var i lite affärer såklart. Nöjd med dagens inköp, fodrade regnkläder och vintermöss till Leo och mockasiner. Har inte lyckats hitta det i stan men nu är han redo för förskolan. Nya favoritaffären är Clas Ohlsn, jättebilliga barnkläder.

Nu har jag packat för förskolan, igen. Tanken var att han skulle gå idag, men jag ringde hem Emil redan vid 6.45 i morse. Superkort dag för Emil.

4 kommentarer:

  1. Smarta trick! :-)
    Låter inte kul, hoppas att det inte blir något ärr!

    Kul med nya kläder till fsk, alltid kul att shoppa till de små!! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det smart:) Nej det blir nog inte så stort men det tar ju tid kanske upp till ett år tills det lagt sig ordentligt. Ja det är kul o shoppa men vad fort det går! jag går fortfarande och kollar på bebiskläderna men inser att han är förstor för det nu.

      Radera
  2. Vuxet Emelie, ta med mamma! Hahaha! Men bra knep for att fa personalen att tycka synd om dig:-)

    Ar han inte frisk an, lille Leo? Mycke VAB blir'e...
    kram Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja eller hur :) Jo nu är han frisk, !

      Radera