fredag 8 mars 2013

Inskolning och Ullared

I natt var det jag som var starkast och vann. Leo sov i sin säng till 6 i morse. Jag bet ihop och lyssnade på hans skrik och tjut i nästan en timme (inte hela tiden). Vi har en madrass brevid som jag fick ligga på. Han somnade till slut om igen, men så jobbigt. Men nu har jag bestämt mig, det ska bli som förr och Leo ska läras sig sova i sin säng på natten!

Inskolningen går jättebra. Leo bryr sig inte så mycket om oss utan har fullt upp att upptäcka nya saker. Det där med samling är inte så intressant förutom när det är frukt. Leos favoritsång är Det var en gång en apa... så han blev jätteglad när det kom upp en apa ur sångpåsen. Genast började han knäppa med fingrarna men till hans besvikelse så sjöng dem en annan apsång. Emil berättade då vilken som var Leos favoritsång och fick sjunga den för alla barn och fröknar och då blev Leo glad igen. Det här är Emils egna berättelse. Enligt han är han så populär där och barnen älskar honom, Emil alltså. Han går vid namnet pappa :) Nästa vecka ska jag dit på måndag, ska bli kul.

Nu ska jag packa lite för en tjej roadtrip till Ullared! Så himla kul. Vi har hyrt stuga så ikväll ska vi njuta av lite egentid, tjejprat och vin. Som jag längtat till den här helgen.

2 kommentarer:

  1. Ha det så jättekul o shoppa loss,vi ses på söndag!Ing-Marie

    SvaraRadera
  2. HAHAHAHAH! Kan riktigt se Emil framfor mig, ta over sangstunden.... Alla barn alskar ju honom! Ha sa kul i helgen med shopping o allt. Och forresten: bra gjort att du lat Leo somna om utan att plocka upp honom, jag VET hur jobbigt det kan vara. Kram syrran

    SvaraRadera