torsdag 21 mars 2013

bästa föräldrarna

Jag har världens bästa föräldrar. Mamma och pappa kom hit i eftermiddags. Mamma fixade mat till Leo, lekte och gjorde våfflor. Pappa hjälpte mig i Leos rum, tog ner lister, hyllor och flyttade möbler. Tack för hjälpen! Jag sprang mest omkring och gjorde inte så mycket. Plockade undan saker i Leos rum (som jag borde gjort innan de kom). Nu står Leos rum i stort sett tomt. det ska målas och tapetseras men förvänta er inte att det ska vara färdigt snart. jag har ingen brådska och orkar inte stressa.
 
Stressa som jag för övrigt tycker jag gör hela tiden. Imorse när man vaknar med flera decimeter snö. Skynda sig och skotta och sen till jobbet där jag hade öppningen. Skotta där med och sen kunde man ta det lite lugnt ett tag. När jag slutat så skulle man hämta Leo, stanna på Emils jobb och byta bil. Kommer till förskolan försent. Skyndar ut ur bilen och gör värsta vurpan på parkeringen med publik. Prata med fröknar och barn samtidigt som jag ska klä på Leo som sticker iväg så fort man släpper han. När vi sen ska köra hem så sitter jag fast, bilen bara slirar. Får hjälp av en snäll förälder som putta på. Ser då att jag har handbromsen i . Kommer hem en timme senare än vanligt med huvudvärk och tröttare en tröttast. Herregud jag måste verkligen coola ner lite! Ska jobba på det. Har till exmpel legat på spikmattan och inte gjort något alls i en halvtimme. Och jag struntar i allt som behöver göras och bara sitter här vid datorn och väntar in mitt TV-program.
 
Leo sover förresten i vårt rum nu, tanken är i sin egen säng. Vi gör lite tvärtom mot andra föräldrar och flyttar in barnets säng i vårt sovrum vid 15 månader. Andra flyttar väl oftare barnet till egen säng. Får se om han sover i sin eller vår säng i slutänden.
 



2 kommentarer:

  1. verkligen toppen-föräldrar/morföräldrar! Kul att ni kommit igång med ett nytt projekt, ska bli kul att se sen!!

    SvaraRadera
  2. Men for fan, tagga ner lite va - hahah! Det skadar inte att ta det lite lugnt bara sa att du vet...
    Kul att ni fatt lite mer sno, de kan man ju liksom inte fa nog av sahar i slutet av Mars!
    Men roligt att ni ska gora om i Leos rum, skont att ha lite o gora sa man slipper ta det lugnt eller hur va det nu..? kram pa er

    SvaraRadera