onsdag 5 december 2012

Mera snö!

Idag var jag glad att jag inte behövde åka till jobbet kan jag säga! Jag och Leo vaknade först i huset och när jag tittade ut förstod jag att Emil skulle ha lite att göra. Gud vad mycket snö, att det kommit så mycket på bara en natt! Vet inte hur mycket det är men tittar man utanför vår dörr så är det nästan 1 m men det är för blåsten. På garagefarten så är det några dm kanske, jag vet inte. Emil kom iväg utan större problem. Senare kunde vi titta på grannarna , vissa höll på en timme innan de kom iväg, andra fick lämna bilen mitt i gatan. Ja jag trivs rätt bra här inne och jag kunde ju inte direkt gå ut och hjälpa till när jag hade Leo :) Men snart är det vår tur att ut o skotta och jag tror vi är de ända som inte har snöslunga. Emil ska kolla på vägen hem men kommer säkert inte hitta nån . Jag har lyckats skotta en liten gång men är inte sugen på att ge mig ut igen.

Leo är lite sämre, trodde att magsjukan gått över men det hade den visst inte. Men glad är han i alla fall älskade lilla gullunge!

3 kommentarer:

  1. Fy 17 for bade sno och magsjuka:-( Fast snon ar ju mysig, bara det ar skottat. Hoppas Leo frisknat till nu! Ska ni ha kalas snart? Pussa o krama prinsen fran moster

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Ja mycket bättre. Leo är lite gnälligare och tröttare än vanligt men håller på att återhämta sig

      Radera