onsdag 19 december 2012

Frisören

Då har jag tillbringat nästan 4 timmar hos frisören. Jag som längtat efter det här jättelänge tröttnade rätt fort. Tänkte att det skulle vara jätteskönt att bara sitta där och läsa tidningar och prata men blev rätt rastlös och är dessutom genomförkyld vilket inte gjorde det bättre. Men nöjd blev jag! Sparade håret och klippte bara topparna. Har velat länge om jag skulle klippa av det men det får vara kvar ett tag till. Det var typ 7 månader sen jag klippte mig och flera år sen jag slingade håret hos frisören så så här fin har jag inte varit på länge. Skulle bara behöva besöka ett varmare land eller solarium så jag inte var så himla blek.

Mamma var barnvakt och när jag kom tillbaka så sov Leo så då fick jag vila lite jag med. Vid fyra kom vi hem och Leo var på strålande humör här hemma. Han lekte med sina leksaker, plockade ut ur lådor och skåp medan jag slog in julklappar och städade lite. Tänk om varje kväll såg ut så! Jättemysigt och skönt att slippa sysselsätta honom själv. Men han behöver komma hemifrån några timmar om dagen. Träffa andra personer eller andra miljöer. Han är nog lika trött som jag på att vara hemma. Jag längtar till våren då vi kan var i trädgården eller gå till lekparken men det dröjer nog länge till. Nu är det 2 dagar jobb, sen ledigt igen :)

2 kommentarer:

  1. Kort??? Halla, vi vill ju se hur du blev i haret! Nar ska Leo skolas in pa forskolan? Var det Februari eller?
    Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inga kort, jag blir så dålig :) Det är inte så stor skillnad, du får knske se från krt på julafton sen. Ja i slutet av februari är det tänkt

      Radera