torsdag 15 december 2011

snabbvisit till Västervik

Vet inte om den där promenaden igår var så bra. Blev rätt trött och gick och la mig vid 10-tiden för första gången på länge. Sov rätt dåligt och vaknade varje timme. Vid halv 3 gav jag upp och kollade på tv istället. Vid halv 6 när jag skulle lägga mig igen så kom jag på att jag inte känt några sparkar på hela natten, det är då han brukar vara vaken och sparka som mest. Blev jätteorolig och tog en snabb promenad i pyjamas runt kvarteret. Tänkte att han skulle vakna till  efter det men inte. Ringde ner till förlossningen och de sa att vi skulle åka ner direkt. Blev lite panik, packade det sista ifall vi skulle få stanna kvar. Precis när vi kom till  Västervik kände jag en lite spark. De kollade hjärtljuden, gjorde ultraljud och kollade fostervatten, moderkakan, och att navelsträngen var ok. Allt såg ok ut, men gud vad rädda vi blev! Känns skönt att de kollat upp allt så nu kan jag vara lugn till lördag. Du med Jenny, för nu har de kollat upp allt ;)   Sov några timmar när vi kom hem och sen har det varit full hålligång i magen.

Lunchade med Anna och nu väntar jag att Emil ska komma hem. Dagen har gått jättefort! Bara några dagar kvar...

6 kommentarer:

  1. Puh, jag blev alldeles tårögd nu. Tack och lov att allt såg bra ut!! Kämpa på! Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Emelie!Vad härligt att allt var OK.Vi tänker på dig här på jobbet och alla önskar er lycka till. KRAM Marie

    SvaraRadera
  3. hej Emelie! Jag har precis hittat din blogg ju. Jag blev oxå helt tårögd när jag läste. Förstår om ni va oroliga. Men så skönt att allt såg bra ut! Tänk att det blev som du sa, två veckor över tiden (+lite till :) ) Lycka till nu, när det nu blir. Fast senast Lördag va? Kram/ Therese Ekström

    SvaraRadera
  4. Kör hårt i helgen nu! Kramar från oss <3

    SvaraRadera
  5. tack alla! ja nu drar det ihop sig. Väskan är packad, imorn hoppas vi han kommer ut

    SvaraRadera