torsdag 8 december 2011

41 veckor!

Ja så nu har jag gått över en hel vecka! Känner inget alls =(    Var hos barnmorskan igår. Hon mätte och undersökte mig. Inget på G men det kan gå fort som hon sa, än är det inte för sent. Nä, eller hur! Har fått tid för igångsättning om det inte skulle börja av sig själv. Blev senare än jag trodde =( Magen hade inte växt så mycket men det är nog för att den lilla ligger så snett, mer på högersidan. Hade lite högt blodtryck så jag skulle vila o ta det lugnt. Hade gått upp 12 kg. Jag är inte så smidig längre och blir väldigt andfådd när jag går. Bebisen puffar och rör sig därinne så det gör nästan ont ibland. Undra om man saknar det sen efteråt, även att man är så trött på det nu?

Idag har jag inte gjort så mycket, sov nästan till 12. Skönt då jag bara sovit 3 timmar per dygn ett tag. Gjorde köttbullar och pepparkakmuffins och lyckades med båda. Igår var jag på julbord med jobbet,kul att få komma ut och träffa lite folk. Börjar bli lite ensamt att gå hemma när alla jobbar. Måste försöka planera upplite fikadejter till nästa vecka annars kommer jag bli tokig.

4 kommentarer:

  1. Jag tycker köttbullar och muffins låter som ganska mkt att, speciellt när du blivit tillsagd att vila ;)

    Kram
    Anna L

    SvaraRadera
  2. Vad lite du gått upp - själv är jag nog snart där (vågar inte väga mig) trots att jag har halva tiden kvar..haha..vart ska de sluta- och nu kommer julen med!?

    Eftersom torsdag var min tippning så tror jag nu istället på söndag! :)
    Snart är du smidig och snärt igen, inget buffel i magen, ingen andfåddhet och en liten bebis som ni kan snuffa på! De är ju så nära så ni kan ta på de nu ju!!wiiiee...

    KRAAAM

    SvaraRadera
  3. Haller med Anna! Kottbullar och muffins nar man blivit beordrad vila ar ju ganska ambitious tycker jag. Forstar att det kanns segt att ga over - jag vet!! Men nu ar det inte langt kvar =D Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Jag håller med, VILA!! :-)
    Kramkram Johanna

    SvaraRadera