onsdag 22 augusti 2012

imorn är det jobb som gäller

Imorn börjar jag jobba! 2 dagar i veckan, resten av året, torsdagar och fredagar. Inte allt för jobbigt men jag börjar få lite ångest, kanske för att jag börjar kl halv 6 imorn och måste gå upp jättetidigt. Tror inte jag kommer sova så bra, började redan inatt då jag drömde att jag försov mig, barnen tyckte inte om mig och de hade bytt lås så min nyckel funkade inte. Men det kommer bli bra bara jag kommer dit! Ska bli kul att träffa barnen och kollegor.

Jag har varit väldigt effektiv idag. Morgonpromenad och lekparken. Målat lister och tapetserat när Leo sov, hälsat på Ronja och lagat mat till Leo så han har några dagar och klockan är bara halv 4. Nu ska vi hämta Emil från jobbet. Och min jobbarkompis ringde precis och sa att jag inte öppnar själv imorn! Skönt! Då behöver jag inte oroa mig för det inatt.

4 kommentarer:

  1. Jösses vad han växer lilla (stora) Leo!!! Jag var ju nyss hemma, eller?

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja han växer fort! Dags att komma hem igen ;)

      Radera
  2. Haller med Sofie, guuuu va stor han ser ut! Jag borjar ocksa jobba imorn pa riktigt, har ju jobbat nagra timmar ha o dar innan. 3 dagbarn i 12 timmar och mina egna 3. Har jag sagt att jag langtar tills skolan borjar om 2 veckor sa jag far va ensam med smattingarna! Har fixat med Alice fotoalbum idag. Nar jag kommer i Dec maste vi ta ett kort pa oss 4, du och jag och Alice + Leo, har inget utan nar vi sitter o ammar men vill inte satta in det i albumet nar vi har tuttarna ute. Hahaha!

    SvaraRadera
  3. Det var jättekul att vi hann med att ses!! Ska läsa ifatt nu när jag är tillbaka i USA och se hur det var att börja jobba igen. Kram Ronja

    SvaraRadera