onsdag 8 augusti 2012

BVC och barnsäkerhet

Idag var vi på BVC och träffade föräldrargruppen. Det var roligt att träffa de andra mammorna och pojkarna. Alla har vuxit så mycket sen vi träffades sist! Emil var också med såklart, kanske blir han som kommer få gå vissa gånger sen när jag börjar jobba. Jag var snabb med att föreslå en torsdag när vi skulle boka tid för 8 månaderskontroll, dags för honom att få gå på lite BVC besök vilket han inte alls har något emot. Idag handlade det om barnsäkerhet, ett passande ämne när vi började prata om barnen och vad som hänt sen sist. En del hade klämt sig, ramlat ner från sängen, slagit i huvudet mm. Leo har faktiskt inte slagit sig än som tur är! Men han har skrämt mig ett flertal gånger som när han reste sig i barnstolen, stoppade en död geting i munnen eller varit farligt nära att ramla ur sängen när han vaknat utan att vi hört det när han legat mellan oss. Tycker inte om att han sover i våran säng just därför men han varit väldigt ledsen när vi lagt han i sin egen säng de senaste dagarna. Vi skrev i alla fall upp oss båda två på Röda Korsets livräddar kurs för barn eller vad det hette. Hur bra som helst och gratis! Men det kostade pengar om man INTE dyker upp :)

3 kommentarer:

  1. Så bra med sånna kurser! Jag har gått på en via BVC när Agaton var liten, också kostnadsfritt och jätebra!

    Men jag har hört ryktas om att ni köpt ny vagn! Berätta om den och lägg ut bild snarast!!! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. jobbar på det =) Bra att du tyckte den var bra, viktigt att knna sånt och med vårt jobb med!

      Radera
  2. Ja, det ar jattebra med sana kurser och sa bra att ni far ga gratis! Sjalv maste jag ju ga en san kurs varje ar (eftersom jag ar dagmamma) och det ar inte jattebilligt direkt. Men val vart pengarna ifall man nagonsin skulle behova det - hoppas inte! Nu har jag gatt en annan kurs sa jag far administrera medecin och sprutor till barn eftersom jag har ett nytt dagbarn som ar jatteallergiskt mot en massa saker. Tror nastan jag ar halvt sjukskoterska efter den kursen, haha!

    Tank att du ska borja jobba snart, sa fort det gar.
    Han later aventyrlig min lille systerson, ata doda getingar mm. vilken busunge!
    Syrran

    SvaraRadera