söndag 26 augusti 2012

Eksjö stadsfest

Igår var jag och Tessan i Eksjö på stadsfesten. Tessan hade vunnit biljetter med tjejbussen och jag var den lyckliga som fick följa med. Klockan 09.00 gick bussen till Jönköping. Maja och Jenni hade också vunnit biljetter så vi fick sällskap. Det blev middag på Jensens innan vi samlades i stadsparken för champagne och mingel, fotografering och vinster lottades ut. Jag vann örhängen och Tessan vann cd-skiva. Vilken tur vi hade :) Sen presenterades den hemliga gesten Andreas Weise. Blev lite besvikna tjejer först, de ville visst ha Måns eller Danny :) Men jag tror alla var mer än nöjda sen på bussen, han var jätterolig! Vi blev inte kvar så länge på stadsfesten, får nog inse att man börjar bli gammal då man tycker det är bättre att åka hem och sova så man är pigg nästa dag istället för att vänta 3 timmar på Magnus Uggla i regnet.  Kände att det var ett väldigt bra beslut när jag vaknade i morse.

Skönt med söndagkväll när man är ledig på måndagar. Nu har jag 3 dagar hemma med min lilla älskling vilket ska bli himla skönt! Känner att jag har lite att ta igen då han har blivit alldeles för pappig ;) Pappa är hans idol, finns visst ingen roligare, hur jag än anstränger mig! Men ge mig några dagar...
Det här med att dela på föräldrarledigheten är det bästa vi gjort. Båda får vara hemma och dela ansvaret här hemma, men även komma bort ett tag, träffa folk och göra något annat ett tag. Det är skönt att börja jobba igen, träffa jobbarkompisar och alla barn.
Foto: Mot Eksjö stadsfest!Foto: Nu är vi på gggggg:):)

4 kommentarer:

  1. antligen en uppdatering! ;-)
    Later kul med stadsfest, forstar inte att ni inte stannade o kollade pa Uggla, sa kul ju! Jag borjar lite smatt onska att jag hade ett jobb som inte var hemma, skulle vara skont att komma bort lite ibland. Men det ar ju uteslutet nar dagis ar sa dyrt har. Jaja jag har det ratt sa bra anda, och annu battre nar de stora borjar skolan! kram syrran

    SvaraRadera
  2. Åååååå vad kul!! Och jag håller syrran din, ni skulle stannat och tittat på Uggla!! Jätte avis är jag!!
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. P.S Vem 17 är Andreas W?!? :-) Måns och Sanny har jag koll på!! Men Andreas har jag missat...
    Johanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Arne Weises son =) Han var med i idol nån gång. Haha. Du får kolla på youtube Johanna!fast du har inte missat nåt. Om inte hans nya skiva blir värsta hitten ;)

      Radera