tisdag 6 mars 2012

tisdag

Idag fick jag lite egentid när Emil kom hem från jobbet. Gick borgrundan, lyssnade på musik och pratade i telefon. Emil ringde när jag var nästan hemma och då hade jag två mindre nöjda killar hemma. Leo hade skrikigt nästan hela tiden för att han var så hungrig. Jobbigt när han inte kan äta sig mätt och vara nöjd ett tag. Men det var skönt att få gå utan vagnen för en gång skull.

I kväll va en målare här och kolla på taket. 10-15 000 för att måla om det efter rotavdrag. Tycker det är lite dyrt. Blir lite snål och tänker på allt annat vi kan göra för dem pengarna och sen ska det ju tapeseras med. Det är ju inget fel på det egentligen. Inte så sugna på att göra det själva men nu vet jag inte.

Dags för fika nu. Jag bakade en morotskaka idag och Emil undrade om jag haft gäster. Inte så konstigt kanske då jag åt upp halva själv. Lika bra att vi äter upp den så kn jag vara nyttig imorn. Det är flera säsongs premiärer den här veckan och i kväll börjar Desperate Houswife!

6 kommentarer:

  1. Haha! Precis så resonerar jag också. Andreas tycker det vore bättre om jag istället lärde mig att ha kakor eller godis i skåpet. Omöjligt, bättre att rensa bort det (äta upp det)!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det skulle jag aldrig klara =) Skönt att fler är som jag!

      Radera
  2. Gapskrattar... och kanner igen mig! Lonny brukar ocksa undra vart allt jag bakar tar vagen, men jag kan ju ialla fall skylla pa barnen. Hahaha! Du kan ju knappast skylla pa Leo annu
    Later SKITDYRT med det priset for att fa malat!!!! Kolla upp med nagra andra, det maste ju finnas nagon som kan tanka sig gora det billigare. Man kan ju alltid hitta nagon billig pa internet... haha, skamtar! Gor inte det! Been there, done that! Inte det smartaste jag gjort;-)
    Nej nu ska jag ga och ata nagra fler cakepops och skylla det pa barnen, hihi!
    kram

    SvaraRadera
  3. Forresten sa rekomenderar jag starkt att borja ge valling eller ersattning som det kallas. Det ar sa skont att nagon annan kan mata och man inte ar lika fastlast! Inte istallet for att amma alltsa men typ en gang per dygn. Do it!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi ska kolla upp det, annars gör jag det själv. Såg länken du skickade, ska oxå göra cakepops, eller så väntar jag tills jag varit hos dig =) Vi har ersättning hemma så nästa gång får ha ge honom det

      Radera
  4. http://magdalenagraaf.se/skorpan-4-manader-och-vaga-vagra-amma/

    SvaraRadera