tisdag 17 januari 2012

I månad

Vår lilla Leo, det viktigaste vi har har blivit 1 månad! Känns både som det var igår och som det var jättelänge sen, konstigt det där med tid. Det har hänt mycket på en månad, han har vuxit ur mycket av kläderna, ingen liten kille. Han är riktigt stark och hänger med mer med blicken. Tycker om att ligga på skötbordet och titta på sin leksak, sitta i babysittern. Har börjat göra ljud för sig som liknar skratt. Stor del av den vakna tiden har han tyvärr magknip :(  Stackarn, vet inte om det är från min penselin eller om han har en släng av kolik. Hoppas det går över snart.



Igår kväll var han vaken 6 timmar och grät nog 5 av dem. Det kan inte vara normalt. Sömnen på nätterna är det bättre med sover, 5-6 timmar innan han vaknar och vill ha mat. Det är jag väldigt nöjd med.  Han har varit trött hela dagen men jag har väckt honom lite då och då så han inte ska vara vaken så länge ikväll. hoppas det hjälper. Dagen har spenderats med mamma. Vi har gjort raggmunk, kort sväng på stan, jag har slappat och hon lekt med Leo.


Leo 1 månad. Har på sig kläderna han fick av Linda med familj. Jättefina, TACK!

Mamma steker raggmunk och Jocke umgås med Leo.
Pappa har rätta handlaget med små bebisar som gråter, har visst erfarenhet sen jag var liten ;)

5 kommentarer:

  1. Vad mysigt det ser ut! Härligt att du har stora delar av familjen så nära som kan hjälpa till! Hoppas Leos mage blir bättre, stackarn. Kram på er

    SvaraRadera
  2. Leo passar grymt bra i kläderna, kul att ni gillar dem! Och så himla gott med raggmunk!!!

    SvaraRadera
  3. Va härligt det ser ut!! Längtar till nästa helg så jag får mysa med er lilla fis igen :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Åh vad tiden går, vips så är han 15 och vill ha en moppe ;)
    Jag håller med syrran, guuu vad gott med raggmunk! Hoppas du mår bättre och att du får förbli frisk! Kramis

    SvaraRadera
  5. Ja pappa fick ju trana nar du var liten for fy 17 vad du skrek! Hahaha!
    Hoppas han blir battre i magen snart, det kanske bara ar for att du ater pencellin. Jag vill ocksa ha raggmunk..... och nara hem till mamma o pappa.
    Fina klader han har lille plutten!
    Krama om honom fran mig.
    Kram syrran

    SvaraRadera