måndag 26 januari 2015

golvlist på plats !

jag och Emil är verkligen inte snabba och fixa saker direkt. Det är ungefär 2,5 år sen vi tog (pappa) tog ner väggen och gjorde om på nedervåningen. Nu har vi äntligen fixat golvlist. Och det utan att vi bråkade en endaste gång. Trots massa strul med skruvar och skruvdragare och ett besök i affären där jag tappade lite fokus från barnen. Matrialmännen är ju jättebra. så fort vi kom in  frågade de om vi ville ha hjälp. Perfekt tyckte jag o släppte Leos hand så Emil fick springa runt och leta efter Leo som tycker det är jättekul att smita Iväg och nån jagar. Sen hittade jag massa fina saker där nere så de fick gå och leta efter mig. Nu efteråt förstår jag inte varför det ska ta sån tid. Vad jag vet är det bara stackars Anna och Leo som slagit i tårna men nu är det fixat. 

Nu här jag en lista som ska fixas, minst en sak /vecka. denna vecka, fotoböcker, och kort till fotoväggen. Tavlorna köpte jag när vi var i ullared för 1 år sen men ja det går inte fort här hemma.


3 kommentarer:

  1. Bra jobbat :) Skönt när man får lite gjort.. Vi tenderar att hålla lågt tempo i mångt och mycket- extra skönt när de äntligen blir klart då! ...hehe..KRAM vännen

    SvaraRadera
  2. Det var bra tänkt! det ska jag säga till pappa nästa gång något inte är klart direkt :) kram

    SvaraRadera
  3. Ni kör ungefär samma tempo som oss då;)

    SvaraRadera