tisdag 27 januari 2015

Efter att ha haft en mindre rolig dag så sitter jag nu i soffan och tar det lugnt. Barnen sover, den ena för natten och Mollie tar nog bara en powernap. Men man vet aldrig med henne. Ibland somnar hon tidigt men oftast efter 22. Ibland sover hon hela natten till 6 och ibland så äter hon varannan timme.
Idag har det gnällts från morgon till kväll i stort sätt. Pappa kom och skjutsade Leo till förskolan,  jag och Mollie packade ihop o skulle ner till sångstund men jag gav upp. Det går inte köra vår vagn i tösnön :(  så vi har varit hemma och traskat runt runt i vårt hem,  för hon vill absolut inte sitta still. Möjligtvis är hon tyst vid skötbordet så där tillbringar vi mycket tid. hon kan oxå sitta i babysittern om jag dammsugar. Så här hemma har vi det alltid rent på golvet och tvätten är vikt :)
Halv 3 messade jag Emil och bad han komma hem. Han bytte av mig och så gav jag mig ut på en långpromenad. Skönt med musik i öronen och inte skrik och gråt, bästa stunden idag.
Tyvärr ingen bra tv-kväll men jag får vänta in Hawaii fiveO som börjar vid 10.

1 kommentar:

  1. Ni mååååste ju ha en gunga!! Ja vet hur det är, igår sa jag till V och As föräldrar att om det inte blir bättre med A i februari får de hitta en annan dagmamma. Hon gråter 95 % av sin vakna tid, jag är säker på att hon har kolik eller mjölkallergi men de vägrar lyssna. Man ser liksom hur ont det gör när hon ätit. Förstår att du behöver en brejk! I know the feeling!

    SvaraRadera