lördag 29 oktober 2011

sjukhus och vintertid

Har inte skrivit mycket på sistone men vart sjuk :(  Haft feber som kommit och gått, ont i ryggen. I fredags fick jag tid på akuten och de skickade vidare mig till Västervik. Har fått urinvägs- njurinfektion eller nåt. Mår mycket bättre men får antibiotika. Första gången jag ligger på sjukhus. Lite kul o vara på samma ställe som de som fått barn. Snart kommer jag få gå här i korridorerna och dra min vagn med vår lilla bebis i :) Har träffat 2 mammor som jag känner så jag har haft sällskap vid måltiderna.

Nu ligger jag här och väntar på frukosten. Är jättehungrig men när sköterskan kom in och gav mig medicin  vid halv 6 så ställde hon också tillbaka klockan. En timma extra :(  2 timmar till frukost så jag får käka frukt och godis till dess. Efter frukosten kommer läkarn, HOPPAS jag får åka hem nu för jag känner mig frisk. Lite rastlös efter att mest legat i sängen senaste veckan.

4 kommentarer:

  1. Hoppas verkligen du blir friskförklarad idag så du får komma hem! Skönt att det inte var nåt allvarligt! Ta hand om dig nu. Kramis

    SvaraRadera
  2. Hoppas läkarn skickar hem dej och att du får må prima ballerina resten av tiden!!! Undrar om det är GBS du har, har de kollat upp det??

    SvaraRadera
  3. Jag fick komma hem! Jätteskönt. Är sjukskriven 1 vecka och återhämta mig så får vi se sen. Har bara 1 vecka kvar o jobba sen juh. Nej Linda det var inte GBS, fan vilken koll du har =) Jag googlade om det o det lät rätt likt men de hade kollat det. Njurbäckeninflamation säger dem

    SvaraRadera
  4. sa himla skont!
    Jenny

    SvaraRadera