söndag 2 oktober 2011

31 veckor och 3 dagar

Idag har jag gått 31 veckor och 3 dagar. Det börjar närma sig, skönt! Magen växer, och det känns att den lille också blir större. Lite lugnare än innan men när den sparkar så är det ordentligt, ofta mot revbenen. Magen ändrar också form när den rör på sig, kul =)

Barnet är runt 29 cm och väger ca 2kg. Jag väger nu nästan 68 kg, har hittills gått upp 7 kg. Mamman ökar nu i vikt snabbare än i något annat skede av graviditeten. Vi får se hur jag ser ut om några veckor. Jag ska försöka skärpa mig med vad jag äter, inte för jag tänker på vikten men det kan inte vara bra för mig eller den lille att få i sig så mycket socker. Finns det godis eller kakor hemma så kan det mycket väl bli frukost. Fikar jag så tar jag inte en muffins utan 3-4. Nej, skärpning! Har handlat hem frukt och morötter som jag kan ha på kvällarna. Får se hur det går för Emil ska sluta med snus och cigaretter och har varnat mig för att det kan bli mycket godis istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar