torsdag 20 oktober 2011

Föräldrargruppen

Idag var det tredje gången på föräldrargruppen. Vi var på förlossningen i Västervik, mest givande gången hittills. Vi fick inte se själva avdelningen utan hade genomgång via overhead, hur det går till, hur det ser ut, smärtlindring mm. Kändes faktiskt bra, blev lite lugnad. Tror jag vill ha ryggmärgsbedövnig men är rädd för sprutor. Men tydligen kändes det bara som ett stick, typ bedövningspruta hos tandläkaren. Låter bra, jag kör på det så ni behöver inte säga nåt annat.

I övrigt är föräldrargruppen lite tråkig och inte så givande. Bara 2 till, skulle varit kul om det var lite fler...

4 kommentarer:

  1. jag var också skitskraj för EDA'n.. du vet ju hur jag är med sprutor och sånt.. men jag bad om emla innan, bedövningsmedel de sätter på.. Det gjorde INTE ont.. jag kände att nått for till i ryggen, men det gjorde inte ont, och jag han knappt tänka innan det var färdigt.. Så ta absolut den om du känner att du behöver den.. sen så är ju allas upplevelse olika, men låt inte rädslan begränsa dej!! Kram!!

    SvaraRadera
  2. Absolut inget att vara radd for, det kandes inte sa mycket och det var helt sjukt underbart nar det borjade verka. Bedovningsspruta hos tandlakaren ar 10000000 ganger varre!!! Skulle kunna foda barn varje dag med ryggmargsbedovning:-) Typ...
    Kram syrran

    SvaraRadera
  3. Spännande!! :-)
    Ska bli super kul sen när ni kommer!!
    Om jag har överlevt mitt jobb vill säga... LOL!!
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  4. Tack hörni, låter lugnande=)
    Emelie

    SvaraRadera