tisdag 1 oktober 2013

frisörbesök

Idag åkte jag och Leo till frisören efter att jag hämtat honom på förskolan. Jag var väldigt skeptiskt till att det skulle gå då han inte gillar kammar eller att bli klippt. Men vi gick där ifrån med lite mindre hår i alla fall. Han ville inte sitta i bilen, skulle gå därifrån så fort han fattade vad det handlade om. Men jag hade han i knät och med hjälp av russin, sång och en frisör och mamma som försökte få honom att tänka på allt annat utom saxen så gick det rätt bra. Lite hockeyfrilla av det hela, då vi bestämde att jag skulle klippa luggen och håret i nacken själv när han sover. Frisören var rädd att hon skulle göra honom illa med saxen. Men det blev bra! men jag tror jag väntar rätt länge till nästa besök :)

3 kommentarer:

  1. Låter som om ni alla fick ett träningspass :-)! Kram Emma

    SvaraRadera
  2. Haha- låter som Eltons första och än så länge enda besök! Numer får David frisera honom. ;) Hoppas ni hade kul i helgen! Kram

    SvaraRadera
  3. Låter spännande, haha! Inget kort?
    Jenny

    SvaraRadera