måndag 1 juli 2013

Hemmadag, första doppet ...

Gud vad fort sommaren går. Halva sommaren har redan sprungit förbi. Igår var det första gången i år som Leo o jag åkte o badade. Jag var i till knäna men Leo dök i med huvudet flera gånger men brydde sig inte utan var lika glad. När vi skulle hem så fick jag bära en skrikande unge, slåss för att få på blöjan, han tyckte inte att han hade badat klart . Jag var helt färdig när jag kom hem. Helt sjukt att en så liten unge kan vara så stark!

Idag är min sista måndag som föräldrarledig :( det känns inte så kul, men snart är det ju semester. Vi gick upp vid 6 ( Leos idé) trots att han var uppe till halv 10 igår. Blev en långpromenad med mamma, fika och lite fix här hemma. Tvätt, fixat avloppet i köket, spisen, planterat blommor och klippt halva gräsmattan. Tror gräsklipparen är sönder nu, mindre bra. Ja ni hör hur duktig jag vart. Emil kommer tycka jag är mindre bra som inte fixat nån middag men men. Man kan ju inte göra allt.

Min kamera är sönder så jag har inga bilder. Måste köpa en fort så jag inte missar hela sommaren. Ikväll ska vi fortsätta med min att-göra-lista. Vi får passa på nu när Emil har sommaruppehåll från fotbollen.

3 kommentarer:

  1. Badat när det är så kallt!!Du kan väl ta det lite lugnt när du är ledig,det är ju tur att Leo inte blivit ngn. badkruka,ha det!Ing-Marie

    SvaraRadera
  2. Trist att det var sista föräldralediga måndagen, dags för nästa barn då eller?! Men skönt med semester snart, om 2veckor är vi där ju, jippi!
    Kram syrran

    SvaraRadera