onsdag 1 maj 2013

Morfar! och lite andra ord

Idag så sa Leo Morfar för första gången. I morse gick vi och väntade att han skulle komma och hjälpa oss här hemma. När vi såg han i fönstret så sa jag att nu kommer morfar och helt plötsligt börja han ropa morfar morfar! Han säger det inte på beställning direkt så morfar fick gå ut och komma in i gen och fick då själv höra det. Han sa det även när vi kollade på kort i kväll.

Jag vet inte riktigt vad han kan för ord. Han pratar ju hela tiden och härmar ibland efter en del ord men mest är det mamma, pappa, Leo, hallå, tack, nalle, katten, wove, babon (=banan) och bumpa( =strumpa). Det kommer mer och mer ord nu och det är så himla kul. Härom veckan när vi var hemma hos mina föräldrar  kommer Jocke dit och hälsar som vanligt genom att säga Tja. - Jocke! Tja! ropade Leo då. Lite roligt då mamma och vi försökt lära honom säga mormor och lite andra ord.

Annars så har vi haft en jätteskön dag. Underbart att vara ledig mitt i veckan och man kan ju inte klaga på vädret direkt. Efter tapetseringen så solade jag en liten stund, sprang en runda och sen åkte vi ut till Tessan och fikade medans Leo lekte.

3 kommentarer:

  1. Ah sa himla kul att han kan saga morfar!!! Da ar han nog bra stolt morfar :-) Jag kan tyvarr inte kommentera pa din blogg nar jag laser pa ipad-en men jag laser iallafall. Konstigt for jag kan komentera pa alla andras bloggar men du vet val hur oteknisk jag ar...
    Vi pratade ju forut o jag sa ju att jag madde sa bra, kande mig som vanligt. MEN, jag skulle nog inte atit som vanligt! Grillad kott och kyckling... jag var tydligen INTE over maginfluensan an, blah! Jaja, nu ska jag ta det lugnt, slappa framfor tvn med Olivia lite. Tror hon borjar bli dalig. Vi var ute och gick och hon ville inte kopa lordagsgodis pa 7/11 ?!? Da maste hon vara sjuk!

    SvaraRadera
  2. så kul när det börjar komma ord!! oj vad Lasse måste va stolt! Jag kan inte heller kommentera närj ag läser via mobil/iPad vilket jag oftast gör. Nu passar jag på när jag sitter vid datorn!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja jag vet inte hur jag fixar det där :) Ja det är jätteskoj. Älskar den åldern han är i nu.

      Radera