måndag 29 april 2013

nattning

För ett halvår sen så berättade jag stolt hur lätt det var att lägga Leo på kvällarna och gav råd till alla andra när de frågade. Var hur enkelt som helst! Så är det ju inte längre. Nattningen tog 45 min. Skittråkigt o ligga i sängen nästan en timme och inte göra något. Jag har u då tänkt att man läser en bok, säger god natt och sen sover barnet. Så har tänker inte Leo :) Får nog börja lägga honom 1 timme senare och se om det funkar. Men det känns så tråkigt när man sen måste väcka dem på morgonen för att vi ska till förskolan. Just för att nattningen tog sån tid så orkar jag inte städa och tvätta som jag planerat utan tar en kväll i soffan framför datorn och tvn. Det är vad jag orkar. Är trött efter att haft en planeringsdag på jobbet. Träffat massa nya arbetskamrater och diskuterat och planerat för nästa termin. Jobb i morn sen är det ledigt igen. Perfekt för då kanske vi får lite gjort här hemma. Pappa kommer och hjälper oss att tapetsera så sen är det bara för mig att måla lister och lite annat.

1 kommentar:

  1. ja du, det där med sömn är ju så jobbigt när det inte funkar! Faser hit och faser dit!

    SvaraRadera