måndag 21 januari 2013

sov, sov!

Ok, Leo har tydligen slutat sova middag? Han vägrade sova både igår och idag. Tycker ju att han borde vara trött på kvällen då, men inte! Nattningen tog bara en timme sådär. Slutade vid 6 idag, kom hem och mötte typ Emil i dörren. Tänkte att ett kvällsbad skulle göra så att han somna gott. Han låg och gnällde (skrek inte ) i 40 min och jag satt här i soffan och försökte övertala mig själv att inte gå in. gav som sagt upp efter 40 min och satte mig med han i soffan. Han somnade efter bara 5 minuter!? Nu har jag lagt han i sin säng, får vi se om han sover där i natt. Det är ett problem det här, jag hade bestämt mig för att jag skulle inte ha ett barn som var svårt att natta. Jag skulle inte lägga timmar på kvällen för att få mitt barn att sova.  Verkar ju gå sådär. Ja det kan ju ändras och jag är ju inte ensam med barn som inte sover.

Leo har förresten vartit hos tandläkarn med pappa för första gången. Emil har informerat mig om allt viktigt man ska tänka på. Ingen saft, dricka vatten efter medecin mm. Tror det var bra att han var där och fick informationen, annars tror jag att han ibland tror att jag hittar på saker själv :)



1 kommentar:

  1. Hahah, du e rolig du! Jada jag kommer saaa val ihag allt du sagt innan du fick barn. "Nar jag far barn ska de ga och lagga sig tidigt", "Nar jag far barn ska de bara fa ha leksaker i sitt rum, det ska inte synas i vardagsrummet att man har barn" och manga fler... valkommen till foraldraskapet syrran! Hahaha!
    Kan tanka mig att Emil tror du hittar pa saker ibland ;-)

    SvaraRadera