måndag 7 januari 2013

Här hemma händer det saker. Leo går/ springer omkring helt obehindrat nu. Ramlar han så är det bara upp igen. Tror det släppte ordentligt igår när vi var hos våra kompisar som har två små grabbar som Leo kunde spana in och följa efter så gått det gick. Han har också lärt sig vart fötterna sitter, klappa magen och hur kossan låter. Pappa har hårdträning med honom när jag är på jobbet ;) Vi har också tagit fram pussel nu men Leo kastar mest ner pusslet på golvet och jag plockar upp och pusslar. Sen klappar jag händerna för att visa hur duktig jag är, kanske att han ska fatta? Idag lyfte jag ner honom på golvet när han kastat ner alla bitarna och då samlar han upp bitarna och lägger alla på brädan, och klappar händerna, jättenöjd =) Gullunge!

Emil chockade mig ordentligt idag genom att laga biffar, potatis och gräddsås. Och inte vilka biffar som helst utan morotsbiffar! Han som brukar undvika grönsaker och vill absolut inte att man ska blanda ihop saker. Men det var för att slippa mitt tjat sa han;) Men det tror jag inte på, det var för han är en jättebra pappa som ser till att hans barn får nyttig mat:) Det var jättegott för övrigt!

Nu ska jag tillbringa resten av kvällen i soffan, äntligen börjar CSI igen.

5 kommentarer:

  1. Jag trodde inte heller mina öron när han sa att han gjort morotsbiffar!!Han börjar kanske bli vuxen??Hoppas jag får smaka ngn.gång,va bra att det har släppt för Leo,nu blir det fullt opp för Emil.Farmor

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, jag vet . Han sa att du blev förvånad, speciellt över morötterna. Klart han får bjuda dig på det nån dag. /Emelie

      Radera
  2. Wow Leo, va duktig du ar! Alice ligger inte sa langt efter, idag gick hon 4-5 steg flera ganger!
    Det var inte daligt fixat av Emil!!! Ar du saker pa att han inte varit o bestallt dagens lunch nanstans, muhahaha! ;-)

    SvaraRadera
  3. Fy fasen vad Emil imponerar, me like! Jag vill oxå ha morotsbiffar, kan ni inte ha det på nästa kalas? ;-)
    Att Leo är duktig på att gå det har jag ju sett, så himla kul det måste va när han utvecklas och lär sig massa saker. Hej o hå nu kan Leo gå :-)

    SvaraRadera
  4. Vad duktig han är, ja Leo tänkte jag på i första hand! Men det va inte illa sv Emil heller!!! Kul att han tycker det är kul att göra nya grejer!!

    SvaraRadera