onsdag 19 september 2012

En lite annorlunda onsdag

Idag är jag egentligen ledig från jobbet men då mitt arbetslag hade planeringsdag åkte jag dit 2 timmar för att i alla fall få vara med ett litet tag. Mamma var barnvakt. Ikväll ska jag på möte så då blir det mer jobb. Hämtade en trött liten kille hos mamma som ändå vägrade somna både i bilen och när vi kom hem. Fick sitta och vagga honom så nu sover han i sin säng. Jag passade på att klippa gräset och sitter nu och väntar på att min bror ska komma hit. Jag ska bjuda på pannkakor och han ska träna på att vara barnvakt :) På lördag ska vi ha kräftskiva och då ska morbror passa Leo en stund. Tänkte att det vore bra om han får träna på att byta blöja nån gång innan för det tror jag aldrig han gjort =) Och så kan de leka lite medans jag bakar eller vad jag hittar på. Har gjort en lista på saker vi ska fixa här hemma men jag gör ju mest Emils sysslor hela tiden och bockar av. Betyder inte det att han kan putsa fönstrerna då !? Emil?

2 kommentarer:

  1. Det ar bra morbror Jocke!! Han hade garna fatt komma hit o va lite barnvakt ocksa..;-) Varfor gor du inte dina sysslor istallet for Emils? Haha! Jag gor lika dant. Nyss pratade jag med QB nar han var pa jobbet och da sa jag att han far faktiskt stada upp i kallaren ikvall. Hans svar var att det skulle han gora om jag inte redan gjort det nar han kommer hem som jag brukar gora... slaktdrag kanske?
    kram syrran

    SvaraRadera
  2. haha, ja kanske =) Men hans saker känns så mycket roligare än mina!
    Emelie

    SvaraRadera