söndag 11 september 2011

Kräftskiva och annat kul

Den här korgen kantareller fick
 jag av mina snälla föräldrar.
 .
Vi har haft en jättebra  helg. Slutade tidigt i fredags så jag och Emil åt lunch på Kinakrogen. Mitt favoritställe, men som jag jobbar nu kan jag bara gå dit var åttonde fredag. Men när jag är föräldrarledig kan jag gå dit lite oftare.  På kvällen var vi hos mamma och pappa. Skulle bara dit och hämta svamp som pappa plockat men vi blev kvar där hela kvällen. Fika, dricka och prat på deras altan.

På lördagen gjorde vi köttbullar på 3,5kg. Bra teamwork och vi blev inte osams en ända gång =) På kvällen var det gatufest/kräftskiva. Kul att träffa de nya grannarna. Vi träffades 17.30 , jag gick hem vid 2 och Emil kom inte hem förrän efter 4. Så det var lyckat! Jag fick också se hur några av grannarna hade det hemma hos sig. Blev inspirerad så i veckan ska jag köpa färg till fönstren. De ska bli vita. I vår hoppas jag vi kan måla, tapetser och kanske riva en vägg där nere. Vi får nog tanka lite hur vi vill ha det. Nu ska vi åka och köpa lite söndagsgodis.

1 kommentar: