tisdag 24 februari 2015

mot ett hälsosammare liv :)

Jag försöker vara lite hälsosam. Från och med nu ska vår familj inte äta köpt bröd, eller det kanske är o sikta lite väl högt. Men hälften hembakat, hälften köpt?  Alldeles för mycket tillsatser i köpt har jag lärt mig. Mamma och jag har bakat lite olika sorter, får testa oss fram. jag tycker ju det är kul att baka o bröd o frallor är ju nyttigare än kakor.

Nästa månad ska jag inte äta godis har jag visst lovat min man, det står en resa till London på spel. Blir inte lätt,  jag är verkligen godisberoende men jag ska klara det!





3 kommentarer:

  1. Klart du fixar det - inga problem. Köp hem nötter och mandel att ha när sötsuget smyger på och drick mycket vatten :) Ät ordentliga måltider: frukost, mellis, lunch, mellis och middag så du aldrig går hungrig! Och framförallt - ha inget socker tillgängligt. Gör som vi. Ha ett syndarskåp! ;) Easy cake - du ska ju till London!!! Wieeeee...KRAAAAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det fixar jag! bra tips, får ladda upp här hemma. Kraaam

      Radera
  2. Klart du fixar det! Duktig du är som bakar massa. Har oxå gjort det men fått slänga massor. Svårt att baka här tycker jag, jäser inte som det ska. Jävla torrjäst! Men skam den som ger sig. Olivia ska bli kock eller bagare har hon bestämt så jag har ju lite "hjälp" nu. :-)

    SvaraRadera