måndag 5 november 2012

promenad och skåprenovering

 Måndag igen :) Leo vaknade strax innan 6, men efter att bytt blöja, druckit välling och läst en bok blev han trött igen och sov mellan 6.45 och 9.15, väldigt skönt! En lugn fm, Jocke kom hit och fikade och tittade på film som vi hade hyrt. Leo och jag tog en promenad fram och tillbaka på gatan. Lite lagom när Leo går själv med gå-vagnen, det tar sin tid och så ska man känna allt som ligger på vägen. Nu sover han middag och jag kollar på julklappar på Internet, och FB och bloggar.




Vi försöker få lite ordning här hemma. Vi är rätt veliga vad vi ska ha för möbler, vart de ska stå och vad vi ska ha på väggarn. De här skåpet fick jag av min morbror. efter lite velande om vi skulle ha det som det var eller måla vitt, svart så bestämde jag mig till slut för svart och är mer än nöjd! Det blev en TV-bänk, vilket vi inte hade tänk från början men den passar utmärkt för det och Leo når inte att slå med dublolego på TV längre, jättebra!

Före
Efter

6 kommentarer:

  1. SA JAKLA SNYGGT!!!!!!!!!!!!!! Det blev ju verkligen jattefint i svart, wow! Jag vill ocksa ha ett sant:-) Jag kan bara inte fatta att Leo kan ga med vagnen, sa stor han e - mosters lille kille.
    kram

    SvaraRadera
  2. Shit va snyggt det blev!! Duktig du är! Går han nu eller bara med gåvagnen?Stora dom hr blivit våra grabbar! Ska vi ses den här veckan?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag är helnöjd :) Nej han går bar när han håller i saker men snart så. Hur har du det på onsdag?

      Radera
  3. Verkligen supersnygg blev den svart!! Bra val måste jag säga!

    SvaraRadera
  4. Wow vad läckert det blev med svart! Dom där skåpen är så fula i trä tycker jag, beroende på vad man har för inredning såklart. Men blev ju supercoolt när du målade om det. Roligare att promenera med gå-vagnen det förstår jag ju att Leo tycker, men inte lika kul för de vuxna kanske ;)

    SvaraRadera
  5. Olivias kommentar: Men mamma, varfor far Leo ga ute pa gatan helt sjalv?! That's not safe!
    Hahaha! Hade vantat mig nat i stil med: Va?? kan han ga?! men nej da. Olivia - min lilla ordningsvakt =D

    SvaraRadera