onsdag 11 mars 2015

Idag hade vi glass fest då Leo har slutat med napp! Väldigt spontant,  jag tänkte jag skulle förbereda honom o vi bara pratade om att sluta snart. Tror jag sa något om att det bara var bebisar som Mollie som hade napp o stora barn som inte har napp får äta glass o godis. ( väldigt smart ju, sluta med napp för jag tycker att hans tänder börjar gå utåt,  så mutar jag med socker så det blir hål istället).  Leo ville ju såklart ha glass så vi åkte ner till Ica o han valde ut 3 paket.

Han Somnade på 2 minuter sen när det var läggdags, då han var jättetrött efter att varit på förskolan.  Vi får se hur det går nu,  jag fattar att det inte kommer vara så här lätt. Planen är att inte sova middag så han är väldigt trött och lite glass :)

4 kommentarer:

  1. Guuu så bra att sluta med napp! Duktiga Leo. Jag fasar för när de är dags för oss.. men jag hoppas damen kan tänka sig att ge napparna till Pippi i sommar! :) Kraaaam

    SvaraRadera
  2. Det gick jättebrå men som sagt , det var första natten! Vi hade oxå tänkt pippi men nu när vi prata så kändes han redo. O vill han ha napp så blir de ju ingen glass :-)

    SvaraRadera
  3. Det kommer nog gå jättebra,han gillar ju glass!!Farmor

    SvaraRadera
  4. Vi gjorde oxå så, hoppade över att sova middag de första två veckorna. Det gick bra men lite tufft om nätterna de första två veckorna. Skönt nu iallafall! Lycka till! Kramar

    SvaraRadera