söndag 24 februari 2013

Liten sjukling, fotboll och förskola

Den här helgen har jag mest tillbringat med en varm liten pojk i knät. Vi är inne på tredje dagen med nästan 40 graders feber nu. Hoppas att det ger med sig tills i morn. Han verkar som tur är inte ha ont nånstans men vill helst bara sitta i soffan och som mest titta i en bok.  Men jag har även hunnit med bullbak, storstädning, beställt kort som ska upp på väggarna och lite annat.  Nu ska det upp kort på nära och kära så vi kan träna namn med Leo :)

Leo skulle egentligen börja på förskolan imorn men det  ser ut som vi får flytta på det. Typiskt när jag fått ledigt. Men jag ska njuta av min semesterdag ändå, umgås med grabbarna här hemma och få lite fixat.

Jag har också kollat över vår kalender, väldigt mycket som händer i år! Kul tyckte jag tills jag fyllde i Emils alla matcher. De har ju lyckats pricka in en match när allt roligt händer! Varje lördag, hade för mig att de var i veckorna ibland :(  Jag vet att vi bestämde att han skulle fortsätta med fotbollen ett år till ihop så jag ska bita ihop och inte klaga nån mer gång! (försöka) Men jag kan inte sluta tänka på hur tråkigt alla rika fotbollsfruar måste ha det. Visst de är rika men kul kan det vara!?
Nu har Leo somnat här brevid så jag ska passa på att baka en ny sorts kakor.

3 kommentarer:

  1. Stackars lille Leo, hoppas verkligen han mar bra nu! Du har ju hunnit med en hel del anda, puh...
    Krama om mosters lilla alskling fran mig

    SvaraRadera
  2. Ajdå, stackars lilla killen =( Hoppas han kryar på sig snart! Jadu Emelie, inte gissade man att du skulle bli fotbollsfru inte ;) Vad för ny sorts kakor blir det nu då?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen tror jag Sofie =) Blev inga kakor, leo vaknade, men jag ska försöka i morn istället. Ekorrebo med dajmpluttar istället för nötter. Jättegoda:) går att googla

      Radera