torsdag 28 februari 2013

Fortsatt sjukstuga

Idag när jag vaknade så hade Leo fortfarande feber, 7:e dygnet nu. Jag ringde jobbet och bad om ledigt så jag kunde vara hemma, bokade tid hos läkarn. Emil och jag försökte under 3 timmar ta ett urinprov vilket inte var det lättaste. Vi fick torka golvet flera gånger , Leo var skitförbannad  på oss som sprang med en mugg hela tiden men till slut fick vi lite som vi kunde lämna in. Det var ok men läkarn trodde att han hade början till lunginflammation, eller öroninflammation. Något med blodet visade i alla fall att det var nåt som var fel. Känns tryggt med klara besked ;)  Fick penselin som skulle hjälpa mot det mesta och det verkar vara på bättringsvägen, hoppas! För nu vill vi vara friska och få njuta av det härliga vårvädret som vi mest sett genom fönstret.

3 kommentarer:

  1. jasa kan han inte kissa i en kopp pa bestallning? hahahaha! Lille gubben da... Jag fick en speciell pase som man tejpade pa, sedan bloja over det. Urinprov pa amerikanskt vis, serru - liiite enklare! Sa himla skont att ni fatt pencellin till honom for da blir han sakert frisk snabbt. Alice har tydligen ett virus sa det finns inget att gora, mer an febernedsattande. Hon har ialla fall atit lite ikvall o nu hor jag att hon skrattar nar qb badar henne :-) hoppas imorn blir battre. kraam

    SvaraRadera
  2. nej han gjorde inte alls som jag sa. Han kunde väl också få kissa i en påse. Hoppas att hon frisknar till snart. De sa de om Leo också först så gå tillbaka snart om det inte ger med sig Leo var feberfri inatt :)

    SvaraRadera
  3. Usch vad tråkigt, hoppas att medicinen hjälper nu och att han piggnar till! Kram

    SvaraRadera