söndag 7 december 2014

2 advent

Mysig och skön söndag. Vi hämtade Leo som sovit över hos mormor och morfar. Skönt med sovmorgon efter att varit uppe sent. Vid halv 4 gick jag o la mig. Jag skyller inte på Mollie utan vi hade en mysig kväll med bästa vänner. Mollie sov sig igenom kvällen men när vi kom hem var hon pigg o glad o ville umgås. Inte mig emot när hon var så nöjd o glad.
Idag har vi städat, lagat mat till veckan,  pyntat granen. Julkänslan börjar komma och i veckan hoppas jag vi hinner göra vårt pepparkakshus och baka julgodis.

Emil pyntade granen i år. Det tog sin lilla tid, snacka om att vara noggrann. Men fint blev det!  och vi fick ordentligt städat då vi möblerade om för att till slut komma fram till att bästa platsen var under trappan,  om vi inte skulle ta bort tvn. Det kändes inte så aktuellt,  vi gillar den :) 
Leo springer runt naken o tränar på att bli blöjfri. Endast 2 tomtar har kommit fram. Den röda har Leo döpt till Mollie och den grå heter späckhuggarn :) 

2 kommentarer:

  1. Mysigt med gran! Mollie o späckhuggarn, oooook?! ;-)

    SvaraRadera
  2. Ja jag vet inte vart han fick det ifrån :)

    SvaraRadera