tisdag 14 oktober 2014

2 dagar kvar!

Visst är det skönt att gå hemma men det är svårt att fylla upp dagarna ibland. Speciellt nu när det börjar bli sämre väder och vi har både höst och vinter framför oss. 

Idag när Leo var på förskolan så vilade jag och tog det lugnt. Tror det är bra för då är jag inte alls så trött och har ont i kroppen på kvällen. Bara två dagar kvar till beräknat datum. Men jag tror mer på 2 veckor. Vi har vadslagning här hemma. Min gissning är 27, Emil tror tidigare. 

Efter förskolan har vi hunnit med biblioteket,  handlat, bakat kakor... 
                    daim och dumle kakor
               Leo hjälper till med maten korv.                                  och makaroner
           
                           o så har vi målat.

När jag tänker efter vad vi gjort så är det ju en hel del men det tar inte så lång tid
 Jag försöker minska tv tittandet hemma men det är inte så lätt. Han vill inte gärna leka med sina saker hemma men går vi bort eller åker någonstans så leker han hur bra som helst. Tack för leklandet säger jag. Ja kan sitta där o dricka slurpi o Leo leker hur bra som helst. Jag är rätt bestämd på det o låter han leka själv,  annars åker vi hem. Tror det är bra när man har en till snart. Jag får leka så det räcker hemma sen man men jag verkar ju inte vara den roligaste mamman direkt :) 

5 kommentarer:

  1. Dinfavoritsystersåklart14 oktober 2014 kl. 18:42

    Vi tror hon kommer den 25te, på Stephanies födelsedag!!!
    Och ja, det var tur att du vilade på förmiddagen eftersom ni gjorde allt det där sen! Väldigt lik vår mamma, fullt upp hela tiden! ;-) kraaaaam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var inte så myåket som det lät, tog bara någrå timmar ju :-) sen sov ja mest. Ok sätter upp 25 på er då. Tror mer på hennes farmors födelsedag då , 31. Efter mvc idag är jag räde att det kan dröja till november

      Radera
  2. Jag tror på söndag Emelie, den 19 oktober! :) Wiiiieee - snart är en lille här- så mysigt! Vila och ta vara på dig vännen. Hör av dig om du vill ta en lunch någon dag :) KRAAAM

    SvaraRadera
  3. Du trodde ju i helgensom var :-) ja vi får se.tar gärna en lunch nästa vecka. Vi får höras !kram

    SvaraRadera
  4. Japp, jag tror på helgerna! :) Då man går ner i varv lite..hehe.. Pratade med Jossan om lunch på måndag? Vi kan komma med mat till dig då ( om inte mitt tips slår in vill säga) - då skjuter vi på de några veckor! ;) Hoppas du mår bra vännen! KRAAM

    SvaraRadera